Збірник тестів з агрохімії
Тестове завдання з агрохімії № 1 |
||
Тест |
Хімічний склад рослин |
|
1.Вказати значення для рослин вуглеводів: а)моносахаридів (прості вуглеводи); б)сахарози; в)крохмалю; г)клітковини; |
||
1.Основний продукт дихання є будь-який рослинній клітині. |
1 |
|
2.Запасний енергетичний матеріал. |
2 |
|
3.Оболонка будь-якої рослинної клітини, служить як будівельний матеріал для рослин. |
3 |
|
2.Що таке незамінні амінокислоти? |
||
1.Амінокислоти, які не синтезуються в організмі тварин з інших амінокислот рослинної їжі. |
1 |
|
2.Амінокислоти, без яких не можливе існування організмів. |
2 |
|
3.Що таке: а) «сирний» жир; б) «сирний» білок? |
||
1.Жир або білок з домішкою вологи. |
1 |
|
2.Жир або білок з домішками супутніх, подібних або близьких по природі чи за значенням речовин. |
2 |
|
4.Що таке сира клейковина? |
||
1.Рідина, яка утворюється при набуханні крохмалю, володіє клейкою здатністю. |
1 |
|
2.Резиноподібний білковий згусток, який складається з 80% води і 20% білка з домішками крохмалю, жиру, золи. |
2 |
|
5.Вказати фізіологічну роль окремих мікроелементів: а)азоту; б)фосфору; в)калію; г)кальцію; д)магнію; е) сірки. |
||
1.Входять у склад деяких амінокислот як вільний, так і зв’язаних. |
1 |
|
2.Входять у склад хлорофілу, при допомозі якого рослина зв’язує сонячну енергію в хімічну. |
2 |
|
3.Входить у склад амінокислот і амідів, без яких немає білка і немає життя. |
3 |
|
4.Має важливе значення в забезпеченості фізіологічної зрівноваженості розчинів. |
4 |
|
5.Входить у склад нуклеїнових кислот (РНК,ДНК), а також АТФ, «елемент життя і думки». |
5 |
|
6.Сприяє морозо- і засухостійкості рослин, регулює вміст води в плазмі клітин. |
6 |
Тестове завдання з агрохімії № 2 |
||
Тест |
Живлення рослин |
|
1.Вказати фізіологічну роль окремих мікроелементів: а)бору; б)молібдену; в)марганцю; г)міді; д)цинку. |
||
1.Сприяє цвітінню і заплідненню, відіграє важливу роль у вуглецевому обміні. |
1 |
|
2.Відіграє важливу роль в окисно-відновних процесах, вуглецевому, білковому обміні й утворенні хлорофілу. |
2 |
|
3.Посилює діяльність бульбочкових бактерій, сприяє відновленню нітратів у рослинах. |
3 |
|
4.Сприяє накопиченню ростових речовин, вітамінів С і Р, поліпшує фосфорне й азотне живлення рослин. |
4 |
|
5.Складова частина багатьох ферментів регулює окисно-відновні процеси в рослинах. |
5 |
|
2.Найбільш точна біохімічна суть фотосинтезу. |
||
1. Під впливом світла з водою та вуглекислого газу утворюється органічна речовина. |
1 |
|
2. У зелених листках з води та вуглекислого газу утворюється органічна речовина. |
2 |
|
3. У зелених частинах рослин при допомозі хлорофілу сонячна енергія перетворюється в хімічну, яка витрачається на синтез вуглеводів з води ґрунту і вуглекислого газу повітря. |
3 |
|
3. Біохімічна суть кореневого живлення рослин. |
||
1. Вбирання сонячної енергії при допомозі хлорофілу листків і перетворення її в хімічну енергію, яка використовується на відновлення вуглекислоти повітря та виділення кисню в повітря. |
1 |
|
2. Вбирання іонів мінеральних речовин з ґрунтового розчину, їх переміщення по рослині і використання в процесі синтезу органічної речовини. |
2 |
|
4. Що таке «реутилізація»? |
||
1. Закріплення поживних речовин в окремих органах рослин. |
1 |
|
2.Повторне використання мінеральних речовин рослин для синтезу нової органічної речовини. |
2 |
|
5.Що означає поняття «Фізіологічна кислотність» або «фізіологічна лужність добрив»? |
||
1.Зміна реакції ґрунтового середовища внаслідок дії або внаслідок використання рослинами з добрив катіону (підкислення) або аніону (під луження). |
1 |
|
2.Реакція середовища, яка виникла від хімічної дії добрива на ґрунт. |
2 |
Тестове завдання з агрохімії № 3 |
||
Тест |
Властивості ґрунту та їх вплив на живлення рослин і застосування добрив |
|
1.Що таке: а)біологічний винос поживних речовин; б)господарський винос поживних речовин; в)кругообіг поживних речовин; г) баланс поживних речовин? |
||
1.Винос поживних речовин урожаєм з поля основною і побічною продукцією. |
1 |
|
2.Витрата поживних речовин не тільки на побудову використаної, важливої частини врожаю, але і на поживні та кореневі залишки. |
2 |
|
3.Різниці між надходженням і втратою поживних елементів у ґрунті. |
3 |
|
4.Натходження і винос поживних речовин у процесі вирощування сільськогосподарських культур з урахуванням їх міграції за довгий період часу. |
4 |
|
2.Вказати завдання прийомів внесення добрив: а)основного; б)припосівного; в)підживлення. |
||
1.Концентровані, розчинні форми мінеральних добрив у кількості 5...15кг/га N, P2O5, K2O вносяться для забезпечення рослин поживними речовинами з початку їх росту і розвитку. |
1 |
|
2.Вносяться близько 80% усієї, виділеної для сільськогосподарської культури, норми добрива для забезпечення поживними речовинами рослин на протязі вегетаційного періоду |
2 |
|
3.Вносяться розчинні форми мінеральних добрив у дозах по 20...60 кг/га N, P2O5, K2O для посилення росту або поліпшення якості врожаю. |
3 |
|
3.Суть вбирної здатності ґрунту. |
||
1.Здатнісь твердої фаз ґрунту вбирати гази і рідини. |
1 |
|
2.Здатність ґрунту затримувати тверді частинки і цим самим як би фільтрувати ґрунтову воду. |
2 |
|
3.Властивість ґрунту вбирати й утримувати тверді, рідкі та газоподібні речовини. |
||
4.Суть окремих видів вбирної здатності ґрунту: а)біологічна; б)фізико-хімічна; в) хімічна; г)фізична; д)механічна. |
||
1.Здатність ґрунту утримувати дрібні тверді частинки. |
1 |
|
2.Здатність ґрунту вбирати й утримувати на поверхні твердих частинок молекули розчиненої у воді речовини. |
2 |
|
3.Здатнісь рослин і мікроорганізмів вбирати з ґрунтового розчину поживні речовини. |
3 |
|
4.Здатнісь ґрунту утворювати, внаслідок взаємодії розчинних речовин, важкорозчинні сполуки. |
4 |
|
5.Здатність колоїдних частинок ґрунту обмінно поглинати катіони й аніони з ґрунтового розчину. |
5 |
|
5.Що таке ємність вбирання катіонів ґрунту? |
||
1.Максимальна кількість здатних до обміну вбирних катіонів ґрунту. |
1 |
|
2.Загальна кількість здатних до обміну вибраних ґрунтом катіонів і аніонів. |
2 |
Тестове завдання з агрохімії № 4 |
||
Тест |
Склад і вбирна здатність ґрунту |
|
1..Яке середовище ґрунтового розчину сприятливе для вирощування більшості сільськогосподарських культур? |
||
1.Слабко кисле або нейтральне. |
1 |
|
2.Нейтральне. |
2 |
|
3.Лужне. |
3 |
|
2.Вказати визначення окремих видів кислотності ґрунту: а)активної; б)потенціальної; в)обмінної; г)гідролітичної. |
||
1.Кислотність ґрунту, яка виявляється під час обробітку гідролітично-нейтральною сіллю. |
1 |
|
2.Кислотність ґрунтового розчину. |
2 |
|
3.Кислотність ґрунту, яка виявляється під час його обробітку розчином гідролітичні лужної солі. |
3 |
|
4.Сума обмінної і гідролітичної кислотності твердої фази ґрунту. |
4 |
|
5.Сума кислотності твердої фази ґрунту та ґрунтового розчину. |
5 |
|
3.Що таке буферна здатність ґрунту? |
||
1.Це здатність ґрунтів протидіяти підвищенню вмісту поживних речовин під час внесення добрив. |
1 |
|
2.Це здатність ґрунтів протидіяти зміні реакції ґрунтового розчину під час внесення добрив. |
2 |
|
3.Це здатність ґрунтів протидіяти зміні вмісту поживних речовин у ґрунтовому розчині. |
3 |
|
4.Значення кожної ґрунтової фази для живлення рослин: а)газоподібної (ґрунтове повітря); б) рідкої (ґрунтовий розчин); в)твердої. |
||
1.Містить основний запас поживних речовин для рослин. |
1 |
|
2.Безпосереднє джерело поживних речовин для рослин. |
2 |
|
3.Сприяє розчиненню важкорозчинних сполук, забезпечує мікроорганізми і корені рослин киснем. |
3 |
|
5.Рослина поглинає поживні речовини з ґрунтового розчину. Вказати, у вигляді яких часток проходить це вбирання. |
||
1.Молекули. |
1 |
|
2.Атоми. |
2 |
|
3.Катіони. |
3 |
|
4.Аніони. |
4 |
Тестове завдання з агрохімії № 5 |
||
Тест |
Родючість ґрунту |
|
1.Массова частка гумусу в орному шарі основних генетичних типів ґрунтів, %: а)дерново-підзолисті; б)сірі лісові; в) чорноземи опідзолені, чорноземи вилужені; г) чорноземи потужні. |
||
1. 10...12 |
1 |
|
2. 7...8 |
2 |
|
3. 4...6 |
3 |
|
4. 2...4 |
4 |
|
2.Якими мінералами представлені: а) фізичний пісок; б) фізична глина? |
||
1.Кварцем (SiO) |
1 |
|
2.Алюмосилікатами (ортоклазом – K2 Al2 Si16О слюда ми). |
2 |
|
3.Гідрослюди, каолініт, монтморилоніт та ін. |
3 |
|
3.Вказати визначення: а)потенціальної родючості ґрунту; б)ефективної родючості. |
||
1.Родючість ґрунту характеризується підвищенням (внесення добрив) умістом рухомих елементів живлення та наявністю поліпшених умов (меліорація) для росту і розвитку рослин. |
1 |
|
2.Родючість ґрунту визначається загальними запасами поживних речовин та природним, водним, повітряним і тепловим режимом. |
2 |
|
4.Вказати правильне значення поняття «поживний режим ґрунту». |
||
1.Уміст загальних запасів і рухомих форм елементів живлення в ґрунті на протязі вегетаційного періоду. |
1 |
|
2.Уміст поживних елементів угр унті в доступній для рослин формі на протязі вегетаційного періоду. |
2 |
|
3.Уміст макро- і мікроелементів, вологи та значення рН ґрунтового розчину на протязі вегетаційного періоду. |
3 |
|
5.Основні показники, що характеризують агрохімічні властивості ґрунту. |
||
1.Валові запаси рухомих речовин. |
1 |
|
2.Уміст рухомих поживних речовин. |
2 |
|
3.Реакція середовища. |
3 |
|
4.Ємність вбирання та вміст увібрання катіонів. |
4 |
|
5.Буферність і ступінь насиченості основами. |
5 |
|
6.Окисно-відновний потенціал. |
6 |
|
7.Уміст і запас гумусу. |
7 |
|
8.Види кислотності. |
8 |
Тестове завдання з агрохімії № 6 |
||
Тест |
Агрохімічні властивості основних типів ґрунтів України |
|
1. На одному і тому ж рівні вмісту рухомих поживних речовин у ґрунті забезпеченість ними різних сільськогосподарських культур неоднакова. Розташуйте вказані культури з підвищеною потребою в поживних речовинах. |
||
1.Овочеві культури. |
1 |
|
2.Корнеплоди. |
2 |
|
3.Зернові культури. |
3 |
|
2.Що таке агрохімічні картограми. |
||
1.Карти, що показують розподіл ґрунтів на території землекористування господарства. |
1 |
|
2.Карти з відділенням ділянок різного ступеня забезпеченості елементами живлення, а також реакції ґрунтового середовища. |
2 |
|
3.Значення агрохімічних картограм. |
||
1.Виділені ділянки з різними агрохімічними властивостями дозволяють ефективно і раціонально використовувати добрива і меліорант. |
1 |
|
2.Дозволяють вибрати поле або ділянку поля для вирощування тої чи іншої культури. |
2 |
|
4.Що таке агрохімічний паспорт поля і як він використовується? |
||
1.Це відомості про рельєф поля, тип ґрунтів, назви видів і кількості добрив, які використовувались за останні три роки. |
1 |
|
2.Відомості з указу про агрохімічні властивості ґрунту (рН, гумус, уміст рухомих поживних речовин, забезпеченість рослин та ін.) |
2 |
|
5.Вказати вміст гумусу в окремих генетичних типах ґрунтів (орний шар), %: а)дерново-підзолисті; б)сірі лісові; в)чорноземи вилужені; г) чорноземи типові; д)чорноземи звичайні; ж) чорноземи південні; з) каштанові. |
||
1).2,0...5,0 |
1 |
|
2).3,0...6,0 |
2 |
|
3).5,0...8,0 |
3 |
|
4).8,0...12,0 |
4 |
|
5).6,0...9,0 |
5 |
|
6).1,6...7,0 |
6 |
|
7).1,5...3,5 |
7 |
Тестове завдання з агрохімії № 7 |
||
Тест |
Вапнування кислих ґрунтів |
|
1.Як реагують групи сільськогосподарських культур на реакцію ґрунтового середовища: а)цукровий, кормовий і столовий буряк, коноплі, капуста, бавовник; б)пшениця, ячмінь, кукурудза, горох, боби, соняшник, огірки, цибуля, салат; в)жито, овес, просо, гречка, тимофіївка, помідори, морква, редька; г)льон, картопля; д)люпин синій і жовтий, середела |
||
1.Краще ростуть на кислих ґрунтах (рН 4,5...5,0) погано на нейтральних, чутливі до надлишку водорозчинного кальцію. |
1 |
|
2. Добре ростуть на середньо - і слабо кислих ґрунтів (оптимальне значення рН 5,5..6,0) |
2 |
|
3.Добре ростуть на слабо кислих ґрунтах, середньо - і сильно кислотні ґрунти слід вапнувати (рН 5,5...6,0) |
3 |
|
4.Добре ростуть при слабо кислій або нейтральній реакції ґрунтового середовища (рН 7,0...6,0) |
4 |
|
5.Добре ростуть тільки при нейтральній або слабо лужній реакції середовища (рН 7,0...6,0) |
5 |
|
2.Вказати послідовність дії вапнякового добрива на ґрунт: а) первинний процес взаємодії вапнякового добрива з ґрунтом; б) вторинний процес взаємодії вапнякового добрива з ґрунтом; в) який вид кислотності нейтралізується в останню чергу. |
||
1.Вапнякове добриво усуває гідролітичну кислотність ґрунту. |
1 |
|
2.Під впливом кислотності ґрунтового розчину карбонат кальцію розчиняється, у результаті нейтралізується активна кислотність і з’являється гідролітична лужність сіль гідрокарбонату кальцію, а потім луг СА(ОН)2 і нерозчинний гідроксид алюмінію AL(OH)3 |
2 |
|
3. Вказати сполуку кальцію, яка утворюється в кінцевому результаті при взаємодії карбонату кальцію з кислим ґрунтовим розчином. |
||
1.Са О3 |
1 |
|
2.Са(ОН)2 |
2 |
|
3.Са(НСО3)2 |
3 |
|
4. За якими показниками визначається необхідність у проведенні вапнування: а)орієнтовно; б)точно? |
||
1.За назвою ґрунту. |
1 |
|
2.За величиною гідролітичної кислотності ґрунту. |
2 |
|
3.За ступенем насиченості основами. |
3 |
|
4.За величиною обмінної кислотності, вираженої в рН. |
4 |
|
5.За зовнішнім виглядом ґрунту. |
5 |
|
6.За видовим складом бур’янів. |
6 |
|
5.На трьох полях сівозміни значення обмінної кислотності однакове і складає 5,0 одиниць рН. Вказати на якому полі необхідно проводити вапнування в першу чергу, якщо ступінь насиченості основами в них різна і складає, мг-екв на 100 г ґрунту. |
||
|
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
Тестове завдання з агрохімії № 8 |
||
Тест |
Гіпсування лужних ґрунтів |
|
1. Який із наведених методів визначення потреби вапнування більш точний? |
||
1.За таблицею з урахуванням механічного складу, рН сольової витяжки і вмісту гумусу. |
1 |
|
2.За гідролітичною кислотністю, помноженою на коефіцієнт «1,5» (Д(СаСО3)=Нг. 1,5) (т/га). |
2 |
|
2.Вказати визначення ґрунтів: а)солончакуватих; б)не солонцюватих; в)слабко солонцюватих; г)солонцюватих; д)солонців. |
||
1.Грунти, у ґрунтово - вбирному комплексі яких міститься понад 20% вбирного натрію. |
1 |
|
2.Грунти, у ґрунтово - вбирному комплексі яких міститься 5,,,10% вбирного натрію. |
2 |
|
3.Грунти, у ґрунтово - вбирному комплексі яких міститься 10...20% вбирного натрію. |
3 |
|
4.Грунти, у ґрунтово - вбирному комплексі яких міститься 5% вбирного натрію. |
4 |
|
5.Грунти, у ґрунтовому розчині яких міститься понад0,2% солей. |
5 |
|
3. Вказати основні зміни в ґрунті, які проходять під впливом гіпсування. |
||
1.Внаслідок нейтралізації лужності ґрунту проходить поліпшення його властивостей, які супроводжуються оптимізацією азотного режиму. |
1 |
|
2.Внаслідок нейтралізації лужності ґрунту підвищується доступність рослинам азоту калію ґрунту. |
2 |
|
3.Кальцій витісняє з грунтово – вбирного комплексу натрій, утворивши в ґрунтовому розчині, замість води сульфат натрію, який вимивається в нижні шари. |
3 |
|
4.Вказати умови ефективного використання гіпсу: а) місце внесення в сівозміні; б)способи внесення; в) строки внесення. |
||
1.Під озиму пшеницю. |
1 |
|
2.Пар. |
2 |
|
3.Поверхнево, розкидний. |
3 |
|
4.Локальний. |
4 |
|
5.Восени під оранку. |
5 |
|
6.Весною при посіві. |
6 |
|
5.Гіпсування ґрунтом можна проводити шляхом проведення спеціального обробітку, якщо під солонцевим горизонтом залягає горизонт гіпсу або карбонату кальцію. Цей процес називається само гіпсуванням. Вказати назву обробітку ґрунту. |
||
1.Використання замість гіпсу плоско різу з глибиною обробітку на 12...15 см. |
1 |
|
2.Проведення оранки з одночасним боронуванням. |
2 |
|
3.Проведення глибокої оранки з оборотом шару з послідовним інтенсивним рихленням ріллі. |
3 |
|
6. За якою формулою проводиться визначення норм гіпсу? |
||
1.Нг.1,5 см. |
1 |
|
2.
|
2 |
|
3.0,086(Na-0.1E).H.d. |
3 |
|
Тестове завдання з агрохімії № 9 |
||
Тест |
Мінеральні добрива |
|
Інструкція |
В приведених питаннях вкажи те відповідь котру вважаєте вірною |
|
1.Що таке добриво? |
||
1.Речовина органічної або мінеральної породи, які використовуються для підвищення родючості. |
1 |
|
2.Речовини для живлення рослин і підвищення родючості ґрунту. |
2 |
|
3.Речовини, які використовуються для підвищення врожаю і якості сільськогосподарських культур. |
3 |
|
2.За яким принципом ділять добрива на: а)органічні і мінеральні; б) промислові і місцеві; в) однокомпонентні і комплексні; г) порошкоподібні, кристалічні, гранульовані і рідкі. |
||
1.За агрегатним станом. |
1 |
|
2.За хімічним складом і природою. |
2 |
|
3.За походженням і місцем одержання. |
3 |
|
4.За кількістю головних елементів живлення. |
4 |
|
3.Що таке мінеральні добрива? |
||
1.Мінеральні речовини, які містять необхідні для рослин поживні елементи. |
1 |
|
2.Мінеральні речовини, які використовуються в землеробстві для підвищення родючості. |
2 |
|
3.Мінеральні речовини, які використовуються в землеробстві для підвищення врожайності і якості сільськогосподарських рослин. |
3 |
|
4.Добрива промислового або мінерального погодження, що містять поживні елементи в мінеральній формі. |
4 |
|
4.За яким принципом мінеральні добрива діляться на однокомпонентні та комплексні? |
||
1.За кількістю елементів живлення в них; |
1 |
|
2.За кількістю головних елементів живлення в них. |
2 |
|
3.За кількістю і концентрацією поживних елементів у них. |
3 |
|
5.Який принцип лежить в основі ділення мінеральних добрив на прості і концентровані? |
||
1.Сумарна масова частка головних елементів живлення. |
1 |
|
2.Масова частка елементів живлення. |
2 |
Тестове завдання з агрохімії № 10 |
||
Тест |
Азотні добрива |
|
1.Яка форма азоту переважає в біомасі рослин? |
||
1.Амонійна. |
1 |
|
2.Нітратна. |
2 |
|
3. Амінокислотна. |
3 |
|
4.Амідна. |
4 |
|
5.Білкова. |
5 |
|
2. Вказати схему поступового відновлення нітратного азоту в рослинах. |
||
1.NH3 (аміак) |
1 |
|
2.HNO2 (азотна кислота) |
2 |
|
3.NH2OH (гідроксиламін) |
3 |
|
4.(HNO)2 (гіпонітріт) |
4 |
|
3.В яких умовах рослина інтенсивно використовує: а)нітратний азот: б)амонійний азот? |
||
1.Кисла реакція середовища. |
1 |
|
2.Лужна або нейтральна реакція середовища. |
2 |
|
3.Наявність великої кількості в насіннях вуглеводів, або їх інтенсивний синтез. |
3 |
|
4.Підвищений уміст у поживному розчині кальцію, магнію, калію. |
4 |
|
5.Підвищена забезпеченість рослин фосфором, молібденом. |
5 |
|
4.Що таке: а)амінування кетокислот; б) пере амінування амінокислот; в) дезамінування амінокислот? |
||
1.Відщеплення аміногрупи від амінокислот з утворенням кетокислоти й аміаку. |
1 |
|
2.Перенесення аміногрупи амінокислоти (донор) на кетокислоту (акцептор). |
2 |
|
3.Приєднання амонійного азоту до кетокислоти з утворенням первинних амінокислот. |
3 |
|
5.Зовнішні ознаки рослин, які характеризують азотне живлення: а) оптимальне; б)надлишкове; в) недостатнє. |
||
1.Утворюється міцна листостебельна маса, листя інтенсивно зелене. |
1 |
|
2.Утворюється міцна, інтенсивно зелена листкостебельна маса. Нижні листки з-за недостачі світла іноді світлішають і засихають. |
2 |
|
3.Листки дрібні, світло-зелені, передчасно жовтіють і засихають, стебла тонкі, слабко розгалужуються. |
3 |
|
4.Погіршуються формування та розвиток репродуктивних органів. |
4 |
|
5.Прискорюється ріст і сповільнюється розвиток рослин, частково сповільнюється старіння листків. |
5 |
|
6. Знижується зимостійкість рослин. |
6 |
|
7.Посилюється і зберігається життєдіяльність організму. |
7 |
|
8.Підвищюється синтез і масова частка білка в рослині. |
8 |
|
9.Прискорюється дозрівання рослин, але репродуктивні органи дрібні. |
9 |
|
10.Накопичується надлишок азотистих сполук (білка, нітратів тощо). |
10 |
|
Тестове завдання з агрохімії № 11 |
||
Тест |
Азотні добрива |
|
1.Скласти послідовну схему денітрифікації. |
||
1.Закись азоту-N2O |
1 |
|
2.Гіпонітрат-(HNO)2 |
2 |
|
3.Молекулярний азот-N2 |
3 |
|
4.Нітрат –HNO3 |
4 |
|
5. Нітрат-HNO2 |
5 |
|
2.Що таке легкогідролізований азот? |
||
1.Це органічні та мінеральні сполуки азоту, які підлягають гідролізу. |
1 |
|
2.Це білки і гуміни, які під впливом протеолітичних ферментів підлягають гідролізу. |
2 |
|
3.Це амідні і деякі амінокислоти, які в першу чергу підлягають гідролізу. |
3 |
|
3.Поділили азотні добрива на групи за формою азоту в них: а)нитратні; б) амонійні; в)нітратно-амонійні; г) аміачні; д) амідні |
||
1.Сечовинно – формальдегідні. |
1 |
|
2.Ціанамід кальцію. |
2 |
|
3.Сечовина |
3 |
|
4.Натрієва селітра |
4 |
|
5.Кальцієва селітра |
5 |
|
6.Аміак водний технічний. |
6 |
|
7.Аміак рідкий синтетичний. |
7 |
|
8. Сульфат амонію. |
8 |
|
9.Сульфат амонію-натрію. |
9 |
|
10.Хлорид амонію. |
10 |
|
11.Аміачна селітра. |
11 |
|
12.Сульфат-нітрат амонію. |
12 |
|
13.Вапнисто-аміачна селітра. |
13 |
|
4.Із перерахованих добрив вибрати рідкі азотні добрива. |
||
1.Сечовина. |
1 |
|
2.Сечовино-формальдегідне добриво. |
2 |
|
3. Азотне добриво «Плав» |
3 |
|
4.Вуглеаміакати. |
4 |
|
5.Аміак водний технічний. |
5 |
|
6.Аміак рідкий синтетичний. |
6 |
|
7.КАС (комплексні азотовмісні сполуки). |
7 |
|
5.З наведених твердих азотних добрив вибрати: а)добре розчинні у воді; б) повільно розчині у воді; в)порошковидні; г)гранульовані. |
||
1.Сечовинно-формальдегідне добриво. |
1 |
|
2.КАС. |
2 |
|
3.Хлористий амоній. |
3 |
|
4.Сульфат амонію, натрію. |
4 |
|
5.Сульфат амонію. |
5 |
|
6.Натрієва селітра. |
6 |
|
7.Ціанамід кальцію. |
7 |
|
8.Сечовина |
8 |
|
9.Аміачна селітра. |
9 |
Тестове завдання з агрохімії № 12 |
||
Тест |
Використання азотних добрив |
|
1.Вказати умови ефективного використання нітратних азотних добрив: а)строки внесення; б)способи внесення; в)прийоми внесення; г) на ґрунтах із реакцією середовища. |
||
1.Восени під оранку. |
1 |
|
2.Весною в передпосівний обробіток ґрунту або при посіві. |
2 |
|
3.Розкидний. |
3 |
|
4.Локальний. |
4 |
|
5.Основний. |
5 |
|
6.Припосівний. |
6 |
|
7.Підживлення. |
7 |
|
8Кислота. |
8 |
|
9.Лужна або нейтральна. |
9 |
|
2.Вказати умови ефективного використання амонійних азотних добрив: а) проміжна кількість вапна (СаСО3), необхідна для нейтралізації фізіологічної кислотності, 1 ц добрива; б) способи і прийом внесення; в) на яких ґрунтах; г) у поєднанні з якими добривами. |
||
1.1,3...1,5 |
1 |
|
2.1,5...2,0 |
2 |
|
3.Восени врозкид, під оранку. |
3 |
|
4.Весною, локально, під передпосівний обробіток ґрунту. |
4 |
|
5.На кислих або нейтральних ґрунтах суглинкового механічного складу. |
5 |
|
6.На нейтральних або лужних ґрунтах будь-якого механічного складу. |
6 |
|
7.З фосфоритним борошном, преципітатом або апатитовим концентратом. |
7 |
|
8.Із суперфосфатом. |
8 |
|
3.Вказати умови ефективного використання рідких азотних добрив: а) за властивостями ґрунту; б) за способом заробки; в) за способом внесення; г) відстань від рядка при внесенні в міжряддя. |
||
1. Ґрунти багаті органічною речовиною, добре оброблені, оптимально зволожені, суглинистого або глинистого механічного складу. |
1 |
|
2.Грунти легко механічного складу, недостатньо зволожені, бідні органічною речовиною. |
2 |
|
3.Поверхнево по ґрунту з поступовою зарубкою. |
3 |
|
4.Тількі локально на глибину не менше 10 см. |
4 |
|
5.У будь-який період року (крім зими), якщо дозволяє стан ґрунту вносити на глибину не менше 10 см. |
5 |
|
6.Тільки у весняно-літній період. |
6 |
|
7. Усередину міжрядь або на відстані 15...20 см. Від рядка. |
7 |
|
8.Близько до рядка, але так, щоб не пошкодити робочими органами рослини. |
8 |
|
4.Вказати умови, ефективного використання амідних азотних добрив: а) сечовини; б)ціаніду кальцію; в)сечовино-формальдегідного добрива. |
||
1.Вносять у підживлення або передпосівний обробіток ґрунту. |
1 |
|
2.Вносять під основний або передпосівний обробіток ґрунту, краще на дерново-підзолистих або інших кислих ґрунтах. |
2 |
|
3.Використовують в умовах зрошення. |
3 |
|
4.Перед внесенням обробляють інгібітором нітрифікації. |
4 |
|
5.Добриво використовується також як дефоліант. |
5 |
Тестове завдання з агрохімії № 13 |
|||
Тест |
Фосфорні добрива |
||
1.Зовнішні ознаки фосфорного голодування слідуючих сільськогосподарських культур: а)зернові злакові культури; б)цукровий буряк, картопля, помідори; в) соняшник, льон. |
|||
1.Листки мають фіолетово-пурпурний колір, які переходять на черешки. Стебла тонкі, прямостоячі з мілкими листками. |
1 |
||
2.Утворюються мілкі темно-зелені листки іноді з голубувато - пурпурним кольором, потім вони темніють, закручуються вверх і відмирають. Рослина частково або повністю всихає. |
2 |
||
2.Розділити фосфорні добрива за їх розчинністю на слідуючі групи: а)добре розчинні у воді; б)погано розчині у воді, добре розчинні у лимонній кислоті; в) слабко розчині у воді, добре розчині в розчині цитрату амонію; г) не розчині у воді, розчині в розчинах сильних кислот. |
|||
1.Суперфосфати. |
1 |
||
2.Преципітат. |
2 |
||
3.Фосфатшлак. |
3 |
||
4.Томасшлак. |
4 |
||
5.Апатитний концентрат. |
5 |
||
6.Обезфторний фосфат. |
6 |
||
7.Фосфоритне борошно. |
7 |
||
3.Вказати дози внесення фосфорних добрив різними прийомами, кг/га Р2О5: а)при посіві або посадці; б) у підживлення; в) в основне внесення під оранку. |
|||
1.30...200 |
1 |
||
2.5...20 |
2 |
||
3.20...60 |
3 |
||
4.200...400 |
4 |
||
4.Вказати скільки потрібно внести центнерів фізичної маси окремого добрива при нормі 100 кг/га Р2О5:: а)суперфосфата простого гранульованого; б) фосфашлака; в) фосфоритного борошна 20%. |
|||
1.10 |
1 |
||
2.20 |
2 |
||
3.5 |
3 |
||
5.Вказати: а)найбільш ефективні строки; б)допустимі строки внесення томасшлаку, фосфатшлаку, термофосфату, вівіаніту, обезфтореного фосфату. |
|||
1.Восени під основний обробіток ґрунту. |
1 |
||
2.Весною при підживленні озимих. |
2 |
||
3.У період вегетації просапних. |
3 |
||
4.Весною під передпосівну культивацію. |
4 |
||
6.Які фосфорні добрива ефективні на сильно кислих ґрунтах при основному внесенні? |
|||
1.Фосфорне борошно. |
1 |
||
2.Преципітат. |
2 |
||
3.Томасшлак. |
3 |
||
4.Суперфосфат. |
4 |
||
5.Вівіант. |
5 |
||
6.Фосфатшлак. |
6 |
||
7.Апатит. |
7 |
||
8.Термофосфат. |
8 |
||
Тестове завдання з агрохімії № 14 |
|||
Тест |
Калійні добрива |
||
1.Вказати зовнішні ознаки калійного голодування рослин. |
|||
1.Листки починають жовтіти з краю, поступово переходять у бурий колір, потім крії листків відмирають і руйнуються, внаслідок чого вони стають обпаленими («крайовий опік листків»). |
1 |
||
2.Листки стають синьо-зеленими нерідко з пурпурним або бронзовим відтінком, їх краї загинаються до верху. |
2 |
||
3.Листки стають світлими, мілкими, поступово всихають. |
3 |
||
2.Вказати, що таке рухомий калій ґрунту? |
|||
1.Калій ґрунтового розчину (водорозчинний) |
1 |
||
2.Обмінновбирний калій. |
2 |
||
3.Сума водорозчинного і обманно вбирного калію. |
3 |
||
3.Що таке калійний потенціал ґрунту? |
|||
1.Це різниця між оптимальним і фактичним умістом рухомого калію в ґрунті. |
1 |
||
2.Це різниця вмісту калію в ґрунті до початку вегетації в повну стиглість. |
2 |
||
3.Це вільна енергія в реакціях обміну між катіонами калію з одної сторони і кальцію та магнію з іншої в системі «тверда фаза – ґрунтовий розчин» |
3 |
||
4.Вказати найменший час, на порозі, якого можлива фіксація калію ґрунтом із добрива |
|||
1.На протязі часу. |
1 |
||
2.На протязі доби. |
2 |
||
3.На протязі тижня. |
3 |
||
4.На протязі місяця. |
4 |
||
5.Вказати: а)сирі калійні добрива; б) прості калійні добрива; в) концентровані калійні добрива; г)без хлорні калійні добрива. |
|||
1.Хлористий калій. |
1 |
||
2.Сульфат калію. |
2 |
||
3.Поташ. |
3 |
||
4.Калій-електроліт. |
4 |
||
5.Каліймагнезія. |
5 |
||
6.Калійлюпнезіальний концентрат. |
6 |
||
7.Калійна сіль. |
7 |
||
8.Цементний пил. |
8 |
||
9.Каїтін. |
9 |
||
10.Карналіт. |
10 |
||
11.Шеніт. |
11 |
||
12.Ленгбейніт. |
12 |
||
13.Полігаліт. |
13 |
||
14.Калушіт. |
14 |
||
15.Нефеліновий концентрат. |
15 |
||
6.Яким прийомом найбільш ефективно вносити калійні добрива? |
|||
1.Під зяблеву оранку. |
1 |
||
2.При посіві. |
2 |
||
3.При підживленні. |
3 |
||
7.Які калійні добрива мають велике значення для цукрового буряку і кормових коренеплодів? |
|||
1.Містить натрій |
1 |
||
2.Містить магній |
2 |
||
Тестове завдання з агрохімії № 15 |
|||
Тест |
Комплексні добрива |
||
1.Що таке комплексні добрива? |
|||
1.Мінеральні добрива, які містять не менше двох головних поживних елементів. |
1 |
||
2.Мінеральні добрива, у склад яких входить два і більше елементів живлення. |
2 |
||
3.Мінеральні добрива, у кожній гранулі якої міститься два і більше елементів живлення. |
3 |
||
2.Що таке: а)складні добрива; б)складно-змішані добрива; в)змішані добрива? |
|||
1.Комплексі добрива, отримані шляхом механічного змішування готових порошкових кристалічних або гранульованих однокомпонентних або складних добрив. |
1 |
||
2.Комплексні тверді або рідкі мінеральні добрива, в яких усі частини, кристали або гранули мають однаковий або близький хімічний склад. |
2 |
||
3.Комплексніц добрива, одержані змішуванням готових однокомпонентних добрив із веденням рідких і газоподібних продуктів. |
3 |
||
3.Вказати комплексні добрива: а)подвійні; б)потрійні. |
|||
1.ЖКД. |
1 |
||
2.Амофос |
2 |
||
3.Діамофос |
3 |
||
4.Амофосна |
4 |
||
5.Нітроамофос |
5 |
||
6.Нітрофос |
6 |
||
7.Нітроамофос |
7 |
||
8.Нітрофоска |
8 |
||
9.Суперфоска |
9 |
||
10.Селітра калієва |
10 |
||
11.Селітра калієво-амонійна |
11 |
||
12.Карбоамофос |
12 |
||
13Карбоамофоска |
13 |
||
14.Суперфосфат амонізований |
14 |
||
15.Магній-амоній-фосфат |
15 |
||
16.Діамофоска |
16 |
||
17.Метафосфат калію |
17 |
||
18.Поліфосфат калію |
18 |
||
19.Сульфоамофос. |
19 |
||
5.Розташуйте в спадаючому (за масовою часткою) порядку комплексні добрива: а)за азотом; б)за фосфором; в)за калієм. |
|||
1.Нітрофоска. |
1 |
||
2.Нітроамофоска. |
2 |
||
3.Амофоска. |
3 |
||
4.Карбоамофоска. |
4 |
||
6.Вказати норму внесення комплексних добрив при посіві сільськогосподарських культур, ц/га фізичної маси: а)амофос; б)діамофос; в)нітроамофоска; г)карбоамофоска. |
|||
1.0,20...025 |
1 |
||
2.0,50...0,70 |
2 |
||
3.0,85...1,00 |
3 |
||
4.0,25...0,35 |
4 |
||
Тестове завдання з агрохімії № 16 |
|||
Тест |
Мікродобрива |
||
1.Що таке: а)мікродобрива; б)добрива з мікроелементами? |
|||
1.Промислові або викопні продукти, які містять мікроелементи. |
1 |
||
2.Мінеральні добрива, які містять мікроелементи і мікроелементи. |
2 |
||
2.Вказати зовнішні ознаки недостачі живлення рослин мікроелементами: а)бором; б)марганцем; в)міддю; г)молібденом; д)кобальтом; е) цинком. |
|||
1.Певні зовнішні ознаки не виявлені. |
1 |
||
2.Дрібнолистковість, п,ятнистість листків, скручування листкових пластинок і черенків, побілення або хлороз верхніх листків – для польових культур. |
2 |
||
3.Зовнішні ознаки помірного дефіциту мікроелемента схожі з деякими ознаками азотного голодування |
3 |
||
4.Сіра п,ятнистість злаків, п,ятниста жовтуха цукрового буряку, хлориди, всихання молодих гілок плодових культур. |
4 |
||
5.Хлороз, побілення кінчиків листків, пустозерність колосу в злакових культурах («біла чума»); велика кількість пагонів, п,ятнистість і хлороз верхніх листків, кора в тріщинах, виділення камеді в плодових культур. |
5 |
||
6.Відмирання точки росту, порушення провідної системи, внаслідок чого зменшується постачання коріння вуглеводами і виникають хвороби: бактеріоз льону, парша на бульбах картоплі, «гниль сердечка» в цукрового буряку. |
6 |
||
3.Вказати норму внесення за елементом живлення мікробів у ґрунт. |
|||
1.0,2...5,0 кг/га |
1 |
||
2.5...10 кг/га |
2 |
||
3.10...100 кг/га |
3 |
||
4.100...200 кг/га |
4 |
||
4..Які борні добрива рекомендують: а)вносити в грунт; б)використовувати для некореневого підживлення; в)використовувати для обробітку насіння? |
|||
1.Борна кислота. |
1 |
||
2.Бура. |
2 |
||
3.Боросуперфосфат |
3 |
||
4. Бормагнієве добриво. |
4 |
||
5.Борнодатолітове добриво. |
5 |
||
6.Порошок, який містить бор. |
6 |
||
5.Які мідні добрива рекомендується: а)вносити в грунт; б)використовувати для некореневого підживлення; в) використовувати для обробітку насіння? |
|||
1.Мідний купорос. |
1 |
||
2.Пирітні огарки. |
2 |
||
3.Порошок містить мідь. |
3 |
||
6..Які марганцеві добрива рекомендується: а)вносити в грунт; б)використовувати для некореневого підживлення; в)використовувати для обробітку насіння? |
|||
1.Сульфат марганцю. |
1 |
||
2.Порошок, який містить марганець. |
2 |
||
3.Марганцевий шлак. |
3 |
||
4.Марганізований суперфосфат. |
4 |
||
9.Спосіб використання кобальтових добрив. |
|||
1.Для внесення в грунт. |
6 |
||
2.Для некореневого обробітку вегетуючих рослин. |
7 |
||
3.Для обробки насіння. |
8 |
||
Тестове завдання з агрохімії № 17 |
||
Тест |
Технологія застосування і зберігання мінеральних добрив |
|
1.Умови використання технологічних схем за доставкою і внесенням мінеральних добрив: а)пряма (при рельсовий склад-розкидач-поле); б)перевантаження (при рельсовий склад-транспортні машини –перевантажування-розкидач-поле); в)перевалочна (при рельсовий склад-транспортні машини-склад хімізації-розкидач-поле). |
||
1.Відстань від при рельсового складу до поля 3...5 км і менше. |
1 |
|
2.Відстань від складів до поля понад 5км. |
2 |
|
3.Наявність складу при пункті хімізації. |
3 |
|
4.Завчасна доставка добрив при наявності складу пункту хімізації. |
4 |
|
2.Допустима висота штабеля або напису під час зберігання мінеральних добрив, м: а)незатарені гігроскопічні добрива; б)незатарені мало гігроскопічні добрива; в) затарені добривав мішках на підставках. |
||
1.2,5..3,0 |
1 |
|
2.1,5...2,0 |
2 |
|
3.до 4...4,4 |
3 |
|
3.Чому аміачну селітру потрібно зберігати ізольовано? |
||
1.Висококонцентроване добриво. |
1 |
|
2.Високогігроскопічне добриво. |
2 |
|
3.Вогне- та вибухонебезпечне добриво. |
3 |
|
4.Що таке: а)злежуванність мінеральних добрив; б)сипучість мінеральних добрив; в)розсипчастість мінеральних добрив? |
||
1.Властивість мінеральних добрив вільно сипатись під дією гравітаційних сил в умовах зберігання. |
1 |
|
2.Стан мінерального добрива, характеризує ступінь агломерації, яке виражене кількістю злежаних грудок у відсотках. |
2 |
|
3.Властивість мінерального добрива утворювати фазові контакти щеплення між зернами мінерального добрива при зовнішніх умовах. |
3 |
Тестове завдання з агрохімії № 18 |
||
Тест |
Органічні добрива |
|
1.Скількі азоту, фосфору та калію міститься в 1т органічних добрив: а)напівперепрівший гній; б)гноївка; в)пташиний послід (кг)? |
||
1.2,5...3,0-0,3..0,6-4...5 |
1 |
|
2.5,0-2,5-6,0 |
2 |
|
3.22-18-11 |
3 |
|
2.Що таке: а)свіжий гній; б)напівперепрівший гній; в)перепрівший гній; г)перегній? |
||
1.Багата органічною речовиною чорна однорідна землиста маса. |
1 |
|
2.Гній, де використана на підстилку солома зберігає своє забарвлення (жовте) і міцність. |
2 |
|
3.Гній, де використана на підстилку солома втрачає міцність і набуває темно-коричневого кольору. |
3 |
|
4.Чорна маса від підстилки не відрізняється. |
4 |
|
3.Вказати способи зберігання гною, де він розкладається в: а)анаеробних умовах; б)аеробних умовах. |
||
1.Пухке зберігання. |
1 |
|
2.Пухке щільне зберігання. |
2 |
|
3.Щільне зберігання. |
3 |
|
4.Прийоми внесення: а) підстилкового гною; б)без підстилкового гною; в)пташиного посліду; г)фекалію. |
||
1.Основне внесення. |
1 |
|
2.Основне внесення та підживлення. |
2 |
|
3.Підживлення. |
3 |
|
4.Для виготовлення компостів. |
4 |
|
5.Норми внесення сирого пташиного посліду: а)в основне удобрення; б)в підживлення; в)при внесенні в лунки або борозни. |
||
1.8.10ц. |
||
2.4...6т. |
||
3.4...6ц. |
Тестове завдання з агрохімії № 19 |
||
Тест |
Гній, гноївка, торф |
|
1.Рекомендовані норми і дози внесення гноївки, т/га: а)в основне внесення; б)у підживлення лугів і пасовищ; в)у підживлення просапних культур. |
||
1.5...10 |
1 |
|
2.10...20 |
2 |
|
2.Вказати відмінні особливості без підстилкового гною в порівнянні з підстилковим. |
||
1.Близько 50...70% загального азоту знаходиться в амонійній формі. |
1 |
|
2.Близько 20% загального азоту представлено в амонійній формі. |
2 |
|
3.Більш доступний фосфор без підстилкового гною, ніж підстилкового. |
3 |
|
4.Фосфор без підстилкового гною менш доступний рослинам, ніж підстилковий |
4 |
|
5.Майже весь калій легкорозчинний, знаходиться в рідкій фазі. |
5 |
|
6.Калій погано доступний рослинам. |
6 |
|
7.У перший рік діє слабо, а потім сильніше підстилкового. |
7 |
|
3. Що таке ступінь розкладу (гуміфікація) торфу? |
||
1.Відношення кількості гумусових речовин (гумінові кислоти, фульвокислоти, гуміни) до загального вмісту органічної речовини торфу. |
1 |
|
2.Відношення маси мінеральних речовин торфу до загальної маси торфу. |
2 |
|
3.Відношення маси мінеральних речовин торфу до маси органічних речовин торфу. |
3 |
|
4..Який торф і з якими властивостями можна використовувати: а)на підстилку; б)для компостування; в)для виготовлення торфоперегнійних горшків; г)безпосередньо як добриво; д) для мульчування ґрунту. |
||
1.Верховий сфагновий торф, його ступінь розкладу до 25%; зольність 10...15%, вологість 50% і менше, уміст деревних частинок до 10%. |
1 |
|
2.Будь-який добре провітрений торф з метою зменшення надлишкової вологості і окислення закисних сполук. |
2 |
|
3.Сильно розкладений, високо зольний низинний торф, добре провітрений із зольністю понад 10% ( у тому числі СаО вище4%), ступінь розкладу не менше 40...50%; зі слабко кислою або нейтральною реакцією середовища. |
3 |
|
4.Низинний або перехідний торф із нейтральною або слабко кислою реакцією середовища, зольністю 3...15%, ступінь розкладу 30...40%. |
4 |
|
5.Усі види і типи торфу з вологістю 60%, зольністю 25%, ступінь розкладу понад 20%, уміст деревних частинок до 10% |
5 |
|
5..Який торф рекомендується використовувати для підстилки тваринам і дати його характеристику. |
||
1.Низький |
1 |
|
2.Перехідний. |
2 |
|
3.Верховий сфагновий. |
3 |
|
4.Ступінь розкладу до 25%, вологість 50%, зольність 10...15% |
||
5. Ступінь розкладу до 40%, вологість 60%, зольність до 25% |
||
6. Ступінь розкладу понад 40%, вологість 60%, зольність 5...10% |
Тестове завдання з агрохімії № 20 |
||
Тест |
Компости. Зелені добрива.
|
|
1.В який період року дозрівання компостів проходить найбільше? |
||
1.Осінньо-зимній. |
1 |
|
2.Зимово-весняний |
2 |
|
3.Весняно-літній. |
3 |
|
4.Літньо-осінній. |
4 |
|
2.Визначення окремих видів зеленого добрива: а)повне; б)укісне; в)отавне. |
||
1.Заорювання стерньових залишків разом з відрослими рослинами. |
1 |
|
2.Заорювання в полі неземної маси зеленого добрива, яке виростили на іншому полі. |
2 |
|
3.Заорювання всієї біомаси зеленого добрива. |
3 |
|
3.Чи вносять добрива під сидерати? |
||
1.Ні. |
1 |
|
2.Вносять повне мінеральне добриво-по 60...120 кг/га азоту, фосфору, калію. |
2 |
|
3.Вносять тільки азотні по 60...120ке/га. |
3 |
|
4.Вносять тільки фосфорні і калійні по 60...120кг/га |
4 |
|
4..Які добрива вносять при вирощуванні бобових культур на торф’яниках? |
||
1.Добрива не вносять. |
1 |
|
2.Тількі азотні в кількості 100...200 кг/га. |
2 |
|
3.Фосфоритне борошно (1...2 т/га) і хлористий калій (3...4 ц/га). |
3 |
Тестове завдання з агрохімії № 21 |
||
Тест |
СисТест удобрення |
|
1.На який період розраховано систему удобрення в господарстві? |
||
1.На вегетаційний період. |
1 |
|
2.На ротацію. |
2 |
|
3.На декілька ротацій. |
3 |
|
2.Що таке: а) норма удобрення; б) доза удобрення? |
||
1.Кількість добрив, що вноситься під сільськогосподарську культуру за один прийом. |
1 |
|
2.Кількість добрив, що вноситься під сільськогосподарську культуру за період її вирощування. |
2 |
|
3.Кращий попередник для озимих зернових у степовій зоні. |
||
1.Кукурудза на зерно. |
1 |
|
2.Кукурудза на силос. |
2 |
|
3.Чистий пар. |
3 |
|
4.Вико-вівсяні суміш. |
4 |
|
5.Кормові коренеплоди. |
5 |
|
6.Багаторічні трави. |
6 |
|
4.Кращий попередник для картоплі. |
||
1.Озимі зернові. |
1 |
|
2.Конюшина. |
2 |
|
3.Зернобобові. |
3 |
|
4.Кормові коренеплоди. |
4 |
|
5.Орієнтовні норми внесення гною в сівозмінах різних зон, т/га: а)Поллюся; б)Лісостеп в умовах достатнього зволоження; в)Лісостеп в умовах недостатнього зволоження; г) Степ (без зрошення); д)Степ (при зрошенні); е)овочеві сівозміни. |
||
1.15...20. |
1 |
|
2.20...25. |
2 |
|
3.25...30. |
3 |
|
4.30...40. |
4 |
|
5.40і більше. |
5 |
Тестове завдання з агрохімії № 22 |
||
Тест |
Удобрення польових культур |
|
1.Що враховується під час встановлення норм мінеральних добрив різними методами: а)результатом повного досліду з урахуванням ефективної родючості ґрунтів; б)балансово – розрахунковим методом на додаткову прибавку; в)балансово – розрахунковим методом на заплановану врожайність? |
||
1.Винос поживних речовин усім врожаєм. |
1 |
|
2.Уміст поживних речовин у ґрунті. |
2 |
|
3.Коєфіціенти використання поживних речовин із ґрунту. |
3 |
|
4. Коефіціенти використання поживних речовин із добрив. |
4 |
|
5.Забезпеченість рослин поживними речовинами грунту. |
5 |
|
6.Середні рекомендовані норми під сільськогосподарські культури окремо для кожної зони. |
6 |
|
7.Поправочнікоефіцієнти до середніх рекомендованих норм. |
7 |
|
8.Винос поживних речовин прибавкою врожайності. |
8 |
|
9.Середню врожайність за попередні 3...5 років. |
9 |
|
10.Кількість добрив, які вносяться для одержання середньої врожайності за попередні 3...5 років. |
10 |
|
2.Дози азоту під час підживлення озимої пшениці: а) перше підживлення; б)друге підживлення; в)третє підживлення. |
||
1.15...20 кг/га |
1 |
|
2.50% всієї норми. |
2 |
|
3.30...40 кг/га |
3 |
|
4.З розрахунку 1 кг азоту на 1 ц передбаченої врожайності. |
4 |
|
5.60...90 кг/га |
5 |
|
6.90...120 кг/га |
6 |
|
3.Норми внесення головних елементів живлення (кг на 1 га N,P2O5,K2O) при врожайності цукрового буряку в 500...600 ц/га: |
||
1. 100...120 |
1 |
|
2. 140...170 |
2 |
|
3. 150...190. |
3 |
|
4.Орієнтовані норми внесення при підживленні цукрового буряку, т/га: а)сечі; б)гноївки. |
||
1. 1,5...2. |
1 |
|
2. 2...3 |
2 |
|
3. 3...4. |
3 |
|
5.Орієнтовні норми внесення гною під кукурудзу, т/га: а) після удобрених попередників; б) після не удобрених попередників; в) при повторному вирощуванні кукурудзи на одному і тому ж полі. |
||
1.15...20 |
1 |
|
2.20...25 |
2 |
|
3.25...30. |
3 |
|
4.30...40. |
4 |
Тестове завдання з агрохімії № 23 |
||
Тест |
Удобрення кукурудзи, овочевих культур |
|
1.В які стоки рекомендується вносити під кукурудзу: а) свіжий гній; б)напівперепрілий гній; в) перегній? |
||
1.Під зяблеву оранку. |
1 |
|
2.Під весняну культивацію. |
2 |
|
3.У підживлення. |
3 |
|
2.Орієнтовні норми внесення під кукурудзу в Лісостеповій зоні азотних фосфорних і калійних добрив, кг/га N,P2O5,K2O. |
||
1.30...60; 20...40; 30...45. |
1 |
|
2.90...120; 60...100; 80...120. |
2 |
|
3.80...220; 70...190; 90...200. |
3 |
|
3.Рекомендовані строки проведення підживлення кукурудзи азотними добривами. |
||
1.При сходах. |
1 |
|
2.У фазу 4...6 листків. |
2 |
|
3.У фазу 6...8 листків. |
3 |
|
4.У фазу 8...10 листків. |
4 |
|
5.При викиданні волоті. |
5 |
|
4.Рекомендована норма повного мінерального добрива під картоплю (у перерахунку на N,P2O5,K2O), кг/га при його вирощуванні: а)на дерново – підзолистих ґрунтах; б)на темно сірих, лісових і чорноземних ґрунтах. |
||
1.70...80; 50...60; 90.100. |
1 |
|
2.90...120; 60...90; 90...120. |
2 |
|
3.60...90; 90...120; 80...90. |
3 |
|
4.90;60...90; 60...90. |
4 |
|
5.Під які овочеві культури рекомендується вносити органічні добрива в нормі 40...60 т/га? |
||
1.Столовий буряк. |
1 |
|
2.Капусту. |
2 |
|
3.Моркву. |
3 |
|
4.Огірки. |
4 |
|
5.Кріп. |
5 |
|
6.Перець. |
6 |
|
6.Найбільш ефективна (В зонах Поллюся, Лісостепу) рекомендована норма органічних добрив під картоплю, т/га. |
||
1.20...30. |
1 |
|
2.30...40. |
2 |
|
3.40...50. |
3 |
|
4.50...60. |
4 |
|
5.60...90. |
5 |
Тестове завдання з агрохімії № 24 |
||
Тест |
Агрохімічне обслуговування сільськогосподарського виробництва |
|
1.Розрахувати і вказати, скільки необхідно внести ( у фізичній масі, кг) аміачної селітри, якщо площа дослідної ділянки 200м2, норма внесення азоту 120 кг/га. |
||
1.5,3 |
1 |
|
2.7,6 |
2 |
|
3.6,9 |
3 |
|
4.7,0 |
4 |
|
2.Розрахувати і вказати, скільки необхідно внести (у фізичній масі, кг. Простого суперфосфату, якщо площа дослідної ділянки160 м2, норма внесення фосфату 90 кг/га (у перерахунку на P2O5) |
||
1.7,2 |
1 |
|
2.8,2 |
2 |
|
3.6,5 |
3 |
|
4.9,0 |
4 |
|
3.Розрахувати і вказати , скільки кілограм хлористого калію (у перерахунку на K2O) необхідно внести на дослідну ділянку площею 250м2 при нормі 100 кг/га калію (K2O) |
||
1.5,0 |
1 |
|
2.3,0 |
2 |
|
3.Близько 4,0 |
3 |
|
4.Близько 2,0 |
4 |
|
4.Завдання агрохімічної служби. |
||
1.Організація проведення польових дослідів. |
1 |
|
2.Організація хімізації сільськогосподарського виробництва. |
2 |
|
3.Організація проведення агрохімічного обстеження грунтів і оптимального розподілення добрив. |
3 |
|
5.Основні завдання агрохімічних центрів. |
||
1.Контроль за дотриманням наукових рекомендацій по внесенню добрив. |
1 |
|
2.Відповідальність за збереження й ефективне використання мінеральних та органічних добрив, засобів хімічного захисту. |
2 |
|
3.Приготування сумішей мінеральних добрив, компостів, робочих розчинів ядохімікатів при суворому дотриманні науково – обґрунтованих рекомендацій. |
3 |
|
4.Проведення аналізів і складання картограм. |
4 |
|
6.З якою метою вводяться поточні методи аналізу й експрес-методи? |
||
1.Для уніфікації методів дослідження. |
1 |
|
2.Для розробки нових методів аналізу. |
2 |
|
3.Для виконання великого об’єму масових аналітичних робіт. |
3 |
|
4.Для впровадження прогресивних форм праці. |
4 |
Тестове завдання з агрохімії № 25 |
||
Тест |
Агрохімія і екологія |
|
1.В яких районах найбільше можливе забруднення навколишнього середовища добривами. |
||
1.Бурякосіючі і льоносіючі. |
1 |
|
2. Овочевих і приміських зонах. |
2 |
|
3.Де вирощують зернові і кормові культури. |
3 |
|
2.Вказати, чим викликана необхідність охорони навколишнього середовища від забруднення добривами? |
||
1.Інтенсивна хімізація землеробства, внаслідок чого навколишнє середовища потрапляє багато хімічних речовин. |
1 |
|
2.Виробництвом і внесенням нових висококонцентрованих і комплексних добрив. |
2 |
|
3.Накопиченням і внесенням на великих ділянках високих норм без підстилкового гною. |
3 |
|
4.Впровадженням прогресивних технологій вирощування сільськогосподарських культур. |
4 |
|
3.Основні процеси, які проходять у ґрунті і сприяють прямому забрудненню навколишнього середовища при внесенні добрив: а)азотних; б)фосфорних; в)калійних; г)органічних. |
||
1.Водна і вітрова ерозія. |
1 |
|
2.Нітрифікація. |
2 |
|
3.Міграція елементів живлення профілю ґрунтів. |
3 |
|
4.Денітрифікація. |
4 |
|
5.Амоніфікація. |
5 |
|
6.Гідроліз органічної речовини. |
6 |
|
7.Іммобілізація. |
7 |
|
4. Які природні об’єкти підлягають найбільшому забрудненню в результаті використання мінеральних добрив? |
||
1. Грунт. |
1 |
|
2.Водойми. |
2 |
|
3.Ліс. |
3 |
|
4.Луки та пасовища. |
4 |
|
5.Орна земля. |
5 |
|
5.Шляхи усунення негативної післядії використання мінеральних добрив. |
||
1.Використання оптимальних строків і способів внесення добрив. |
1 |
|
2.Вибір оптимальних форм і глибини внесення добрив. |
2 |
|
3.Впровадження раціональних систем сівозмін. |
3 |